Rosmeris' story

Actualizado: mar 13

English version

We are delighted to announce that our cohort of 2019 students graduated successfully from high school, so they have been awarded by the El Origen scholarship program.

She is Rosmeri Patricia Riveira Epiayu "My dream is to study Psychology to help other young people overcome the problems that they face as the Foundation did with me"

Rosmeri was one of the first beneficiaries of El Origen foundation 5 years ago when she decided to left home and sell cigarettes on the road in front of a military checkpoint. Back then she claimed to don't have opportunities of development in the village she was born so instead of continuing in education she decided to try to find other ways to self-sustain. Rosmeri started the vocational program with a several problems on writing but she wanted to increase her skills so she was paired with a trainer in literature. Soon she started to write her first stories and in less than 3 months she decided to come back school and keep writing. Now she is on the way to finish a book about her life and the life of other women in her village and will start her profesional career in psychology thanks to El Origen scholarship program recently launched to provide a path for the students graduated from the other programs the foundation offers to ensure access to education to at-risk children in the bordeir area of Colombia and Venezuela.

-----------

Versión español

Historia de Rosmeri

Estamos encantados de anunciar que nuestra cohorte de estudiantes de 2019 se graduó con éxito de la escuela secundaria, por lo que han sido premiados por el programa de becas El Origen. Ella es Rosmeri Patricia Riveira Epiayu "Mi sueño es estudiar Psicología para ayudar a otros jóvenes a superar los problemas que enfrentan como lo hizo la Fundación conmigo" Rosmeri fue una de las primeras beneficiarias de la fundación El Origen hace 5 años, cuando vivía una etapa muy dura en su vida y se dedicaba a vender cigarrillos en el camino frente a un puesto de control militar. En aquel entonces, afirmó que no tenía oportunidades de desarrollo, por lo que en lugar de continuar su sueño de seguir estudiando, decidió tratar de encontrar otras formas de generar ingresos. Rosmeri comenzó el programa vocacional con algunos problemas de escritura, pero quería aumentar sus habilidades, por lo que le colocamos un tutor en literatura. Pronto comenzó a escribir sus primeros cuentos. Ahora está en camino a comenzar su carrera profesional en psicología gracias al programa de becas El Origen recientemente lanzado para proporcionar un camino para los estudiantes graduados de nuestros programas.

La fundación El Origen trabaja para reducir las causas de deserción escolar y asegurar el acceso a la educación a los niños y jóvenes en riesgo de La Guajira.