Yeidis' story

Actualizado: mar 13

We are trilled to anounce that our 2019 cohort of students successfully graduated from high school so they have been awarded by El Origen scholarships program.

She is Yeidis Katerin Epinayu Epinayu

"I left school in 2017 and El Origen took me back. During the program I realized that I like to help and guide people and family groups. That is why whit this scholarship I am going to study social work. I want to work with the foundation to help many other young people in the problems they have in communities "

Yeidis is a 22-year-old young woman who was born in a Wayuu reserve in the indigenous region of Colombia, La Guajira. She graduated from school 6 years ago the same year her mother died. Since then she has been taking care of her younger sisters, so she couldn't pursue her dream of going to college. Yeidis began attending El Origen programs in her community 3 years ago. She wanted to learn more about how to find a way to raise money without being force to leave her community so she could take care of her younger sisters while saving money to pursue her dreams. Yeidis started her first entreperneurship project in El Origen entrepreneurship lab when she and a team of 6 young women from her community with our director Tania Rosas co-created a community-based tourism project to share her cultural heritage now recognized by the UNESCO as part of the intangible cultural heritage of humanity. Now she receives more than 50 tourists per week in her community creating more than 30 jobs for other young people. Yeidis was one of the winners of El Origen scholarship program and has decided to study social work to help other young people overcome the same situation.

Versión español

Historia de Yeidis

Estamos encantados de anunciar que nuestra cohorte de estudiantes de 2019 se graduó con éxito de la escuela secundaria para que hayan sido premiados por el programa de becas El Origen. Ella es Yeidis Katerin Epinayu Epinayu "Terminé la escuela en 2017 y El Origen me llevó de regreso a la educación. Durante el programa me di cuenta de que me gusta ayudar y guiar a las personas y los grupos familiares. Es por eso que con esta beca voy a estudiar trabajo social. Quiero trabajar con el fundación para ayudar a muchos otros jóvenes en los problemas que tienen en las comunidades " Yeidis es una joven de 22 años que nació en la ranchería Wayuu Poromana en La Guajira. Se graduó de la escuela hace 6 años para la epoca en que su madre murió. Desde entonces ha estado cuidando a sus hermanas menores, por lo que no pudo cumplir su sueño de ir a la universidad. Yeidis comenzó a asistir a los programas de El Origen en su comunidad hace 3 años. Ella quería aprender más sobre cómo encontrar una manera de recaudar dinero sin ser forzada a ir a vender artesanías en la ciudad todos los días, para poder cuidar a sus hermanas menores mientras ahorraba dinero para perseguir sus sueños. Yeidis comenzó su primer proyecto de emprendimiento en el laboratorio de emprendimiento de El Origen cuando ella y un equipo de 6 mujeres jóvenes de su comunidad con nuestra directora Tania Rosas co-crearon un proyecto de turismo comunitario para compartir su patrimonio cultural ahora reconocido por la UNESCO como parte de El patrimonio cultural inmaterial de la humanidad. Ahora recibe más de 50 turistas por semana en su comunidad, creando más de 30 empleos para otros jóvenes. Yeidis fue uno de los ganadores del programa de becas El Origen y decidió estudiar trabajo social para ayudar a otros jóvenes a superar la misma situación.